Automatyzacja kluczem do rozwoju

dodany 30-07-2019 15:42:18

...tyle tylko, że rozwój może być zbyt szybki. Bo cóż zrobić w sytuacji, kiedy zwiększa się grono klientów, zwiększają się również obroty, ale zatrudnianie nowych pracowników to zbyt mało, by terminowo realizować wszystkie zlecenia? IBCS Poland wypracowało skuteczny sposób, by przy tych samych zasobach zwiększyć wydajność nawet o 35%!

Automatyka magazynowa


Jednym ze sposobów skutecznego zwiększenia wydajności magazynu jest wdrożenie efektywnej automatyki magazynowej. Dlaczego? W standardowo zarządzanym magazynie magazynier na początkowym etapie realizowania danego zadania sprawdza, jakich elementów potrzebuje do pełnego skompletowania zamówienia, a następnie przemierza powierzchnię magazynu w celu ich zebrania i przenosi je do miejsca, w którym zamówienia są przygotowywane do wysyłki. W przypadku następnego zamówienia wykonuje po raz kolejny te same czynności. Dzięki rozwiązaniom automatycznym możliwa jest modyfikacja modelu pracy magazyniera i znaczne zaoszczędzenie czasu. Zwiększenie wydajności pracy magazynu szybko przynosi doskonałe efekty – pracownicy muszą pokonać o wiele mniejsze dystanse, a proces kompletacji zamówienia ulega znacznemu usprawnieniu. Prócz tego, zastosowanie automatyki magazynowej pozwala skutecznie zmniejszyć wpływ czynnika ludzkiego na procesy zachodzące w magazynie.

ibcsVoice kluczem do sukcesu


IBCS Poland wypracowało skuteczne rozwiązanie, które pozwala zwiększyć wydajność pracy magazynu przy zastosowaniu tych samych zasobów. Rozwiązaniem tym jest ibcsVoice – aplikacja typu middleware umożliwiająca połączenie systemu głosowego z systemem magazynowym albo ERP, a to wszystko w czasie rzeczywistym. Głównym zadaniem tego narzędzia jest pobieranie danych z systemu ERP/WMS i późniejsze przekazywanie ich do terminali głosowych. Tego typu rozwiązanie skutecznie zastosowaliśmy w firmie Alma Alpinex S.A., która jest czołowym dystrybutorem produktów spożywczych w województwie świętokrzyskim. Audyt, jaki wykonaliśmy u klienta, dobitnie pokazał, że dotychczas stosowany system kompletacji zamówień oparty wyłącznie o czytniki kodów kreskowych nie daje gwarancji kompleksowej obsługi zleceń w okresach szczytowych. W dotychczasowym modelu jeden operator realizował w czasie rzeczywistym wyłącznie jedno zamówienie, które następnie przekazywane było do obsługi przez jednego zbiórkowego. Mimo, iż rozwiązanie to umożliwiało skuteczną pracę magazynu przy obsłudze standardowej ilości zamówień, nie dawało gwarancji pełnej obsługi w okresach szczytowych. Docelowo u klienta został zastosowany system głosowy ibcsVoice (zintegrowany końcowo z już działającym systemem WMS) w oparciu o terminale Talkman A500 i A700  firmy Vocollect sprzężone ze słuchawkami przewodowymi SR-20 i bezprzewodowymi SRX2. Finalnie, proces kompletacji zamówień uległ znacznemu uproszczeniu, a praca magazynu stała się bardziej wydajna. Po wdrożeniu systemu ibcsVoice pierwszym krokiem stało się pobranie przez magazyniera zlecenia, jakie zostało przydzielone mu przez kierownika magazynu. Kolejno system głosowy kieruje pracownika do konkretnej lokalizacji, która jest weryfikowana przy użyciu cyfry kontrolnej, i jednocześnie potwierdza pobraną ilość produktów. Cały ten cykl jest powtarzany aż do momentu ukończenia realizacji zlecenia, a paleta przeznaczona do wysyłki jest umieszczana w strefie wydań i odpowiednio oznaczana.

Zobacz na żywo jak działa system głosowy ibcsVoice na magazynie.
Zapraszamy na pokaz już 12 września 2019 r. Szczegóły na http://systemyglosowe.pl/


Wróć do listy